Huisregels
Welkom bij Hondenpension Riemen Los!
Bij Riemen Los gaan we voor de best mogelijke opvang vol comfort voor elke hond. Hiervoor hebben we uw hulp regelmatig nodig; want u kent uw hond het beste! Dan is het fijn als u al onze regels op één plek heeft en daarvoor hebben wij deze pagina; om u compleet op de hoogte te brengen!
Bent u het niet eens met een van onze regels? Of voorziet u problemen met een van deze regels tijdens de opvang van uw hond? Neem dan even contact op, wellicht kunnen wij met u een passende oplossing vinden!
Reserveringen en annulering:
Proefdag:
Voor u uw hond vrij kan inplannen voor opvang, moet uw hond eerst bij ons komen voor een proefdag. Zonder een proefdag kunnen eventueel geplande (concept)boekingen niet doorgaan.
1x per maand regel:
Wij verplichten dat elke hond minimaal 1x per maand bij ons wordt gebracht. Door dat honden vaker bij ons komen raken ze meer vertrouwd met onze opvang, andere honden in de opvang en met het personeel. Deze vertrouwdheid draagt bij aan het verminderen van eventuele stress en/of angst.
Reserveringen;
Wij werken met een boekingssysteem, waar u een account voor nodig heeft. Alle reserveringen dienen vooraf te worden gemaakt via dit boekingssysteem. Wij adviseren om tijdig te reserveren, vooral voor drukke periodes als schoolvakanties, om teleurstelling te voorkomen.
Annuleringen overnachting;
Annuleringen dienen zo spoedig mogelijk te worden doorgegeven.
Bij annuleringen tot 7 dagen vóór de geplande aankomstdatum worden geen kosten in rekening gebracht.
Bij annuleringen binnen 7 dagen vóór de geplande aankomstdatum wordt 50% van het totale bedrag in rekening gebracht.
Bij no-shows zonder kennisgeving wordt het volledige bedrag van de gereserveerde periode in rekening gebracht.
Annuleringen dagopvang;
Annuleringen dienen zo spoedig mogelijk te worden doorgegeven.
Bij annuleringen tot 24 uur vóór de geplande aankomstdatum worden geen kosten in rekening gebracht.
Bij annuleringen binnen 24 uur vóór of òp de geplande aankomstdatum wordt het volledige bedrag van de gereserveerde periode in rekening gebracht.
Bij no-shows zonder kennisgeving wordt het volledige bedrag van de gereserveerde periode in rekening gebracht.
Wijzigingen;
Wijzigingen in reserveringen, zoals verlengingen of verkortingen van het verblijf, dienen tijdig te worden doorgegeven en zijn afhankelijk van beschikbaarheid. Extra kosten kunnen van toepassing zijn bij verlenging van het verblijf.
Betaling;
Een aanbetaling (50%) of volledige betaling is vereist bij het maken van een reservering. Het volledige bedrag moet betaald zijn op de dag van brengen.
Betalingen kunnen worden gedaan via iDeal, overboeken en contant.
Check-in en check-out:
In en uitchecken van uw hond;
Bij het brengen van uw hond naar het pension, belt u aan bij het hek. Zorg ervoor dat u uw hond vanuit de auto aangelijnd begeleid tot deze binnen onze hekken is. De honden kunnen namelijk vanaf de oprit de weg op lopen. Laat u uw hond wel vrij lopen, is dit op eigen risico.
Zorg ervoor dat alle benodigde documenten, waaronder het dierenpaspoort en de vereiste vaccinatiegegevens bij het brengen beschikbaar zijn. Wij kunnen hier naar vragen.
Laat u uw hond door iemand anders dan u zelf ophalen? Meld dit altijd! Wij willen geen honden aan vreemde gezichten mee geven!
Openingstijden:
Wij zijn 6 dagen per week geopend; In normale weken zijn wij alleen op woensdagen gesloten voor contact en halen/brengen*. Bij overnachtingen kunt u over de woensdag heen boeken.
Dagopvang;
Op Ma, Di, Do, Vr zijn wij van 07:30 - 18:00 geopend voor dagopvang.
Op Zaterdag en Zondag zijn wij van 8:30 - 17:00 geopend voor dagopvang.
Nachtopvang;
Brengen kan alleen op afspraak en is alleen in te plannen in de ochtend**.
Ophalen kan alleen op afspraak en is in te plannen binnen dagopvang openingstijden.
*Andere gesloten dagen staan aangegeven in de planning en proberen wij ruim op tijd te communiceren.
**Wanneer een hond komt logeren, moet hij/zij in de ochtend worden gebracht. Zo heeft de hond voldoende tijd om aan de aanwezige groep te wennen en gaat hij/zij een meer ontspannen de nacht in.
Verlenging van het verblijf:
Als u het verblijf van uw hond wilt verlengen, neem dan tijdig contact met ons op. Verlengingen zijn afhankelijk van beschikbaarheid.
Kosten buiten openingstijden ophalen:
Het is belangrijk om uw hond op tijd op te halen. Indien u uw hond later ophaalt dan de afgesproken tijd, kan er een extra vergoeding in rekening worden gebracht. Dit bedrag dient u ter plekke te betalen.
Vaccinaties en gezondheidsvereisten:
Vaccinaties:
Alle honden die ons pension bezoeken, dienen up-to-date te zijn met de volgende verplichte vaccinaties:
Parvo
Hondenziekte
Leptospirose
Kennelhoest (Bordetella)
Een geldig bewijs van vaccinatie moet bij het inchecken kunnen worden overlegd. Vaccinaties dienen minstens twee weken voorafgaand aan het verblijf te zijn gegeven.
Gezondheidsvereisten:
Eigenaren moeten het personeel informeren over eventuele gezondheidsproblemen of medicatie die hun hond heeft. Honden die symptomen vertonen van besmettelijke ziekten worden niet geaccepteerd. Wij behouden ons het recht voor om honden te weigeren of te isoleren bij vermoeden van ziekte om de gezondheid van alle pensiongasten te waarborgen.
Teken-, vlooien- en wormen-behandeling:
Het wordt sterk aanbevolen om honden te voorzien van actuele teken-, vlooien- en wormen-preventie. Bespreek dit eventueel met uw dierenarts. Wij behouden ons het recht voor om honden te weigeren bij vermoeden van besmetting om de gezondheid van alle pensiongasten te waarborgen.
Bij giardia dient de hond behandeld te worden door een dierenarts en u dient ons op de hoogte te brengen hiervan. Na behandeling en een negatieve giardia test van de dierenarts kan de hond weer gebruik maken van de dagopvang. De hond moet minimaal 7 dagen thuisblijven en de eigenaar dient Hond & Sfeer op de hoogte te houden i.v.m herstel/ontwikkeling van de hond. Indien wij u hond verdenken op iets besmettelijks overleggen wij dit met de eigenaar en zullen een test bij de dierenarts verplicht stellen. De uitslag hiervan dient u te communiceren aan ons i.v.m besmettingsgevaar. Onze voorkeur gaat uit naar direct ophalen wanneer verschijnselen zich voordoen op de dagopvang dag zelf, anders zijn wij genoodzaakt u hond in quarantaine te huisvesten.
Voeding:
Verstrekking van voedsel:
Eigenaren dienen het eigen voer van hun hond mee te brengen, dit zorgt voor minder darmproblemen. Het meegebrachte voer moet duidelijk zijn gemarkeerd met de naam van de hond en met vermelding op papier van de juiste porties en voldoende voor de duur van het verblijf +1 dag.
Voedselallergieën en intoleranties:
Indien een hond voer/snoepjes gerelateerde restricties heeft, dienen eigenaren dit vooraf aan het pension door te geven. Wij zullen ons inspannen om aan specifieke behoeften te voldoen, maar het is belangrijk dat deze informatie van tevoren wordt verstrekt.
Voedingschema:
In principe worden de honden 2x per dag gevoerd; in de ochtend tussen 06:30 en 07:30 uur en in de middag tussen 17:00 en 18:00 uur. Indien honden een specifiek voedingsschema volgen, zoals bepaalde voedingstijden of aantal maaltijden, moeten eigenaren dit aangeven bij het inchecken. Wij zullen proberen het aangegeven voedingsschema zoveel mogelijk te volgen.
Water:
Er wordt te allen tijde vers water verstrekt aan de honden.
Medicatie:
Toediening van medicatie:
Wij zijn bereid om medicatie toe te dienen aan honden volgens de voorschriften van de eigenaar. Eigenaren moeten alle benodigde medicatie, inclusief instructies met betrekking tot dosering en timing, bij het inchecken op papier verstrekken.
Informatie over medicatie:
Eigenaren dienen het pension op de hoogte te stellen van alle relevante informatie over de medicatie, inclusief eventuele bijwerkingen of specifieke instructies met betrekking tot het welzijn van de hond.
Noodgevallen:
In geval van een noodsituatie waarbij medische interventie vereist is en contact met de eigenaar niet mogelijk is, geeft de eigenaar bij het inchecken toestemming aan het pension om onmiddellijke veterinaire zorg te zoeken.
Medicatieverstrekkingstoeslag:
Indien het toedienen van medicatie extra tijd en zorg vereist, kan er een extra toeslag van toepassing zijn. Deze toeslag zal vooraf aan de eigenaar worden meegedeeld.
Eigen verantwoordelijkheid:
Eigenaren zijn verantwoordelijk voor het verstrekken van voldoende medicatie voor de duur van het verblijf. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen als gevolg van het ontbreken van medicatie of onjuiste informatie over medicatie.
Gedragsregels:
Algemeen gedrag:
Bij Riemen Los werken we niet met kennels, de honden lopen de gehele dag samen onder toezicht van personeel. Honden dienen daarom sociaal en niet-agressief te zijn naar zowel andere honden als personeel. Eigenaren moeten eventuele gedragsproblemen van hun hond melden bij het inchecken.
Honden weigeren:
Wij weigeren geen specifieke rassen, alle honden vanaf 6 maanden zijn bij ons welkom. Voor sommige, kleine rassen is het echter niet veilig om bij ons te komen; bij ons lopen namelijk alle rassen, leeftijden en groottes door elkaar.
Wij weigeren wel honden op karakter; om orde in de groep te houden moeten honden niet alleen aardig naar elkaar doen, maar ook luisteren wanneer wij een grens aangeven. Overmatig blaffen, agressie of buitensporige ongehoorzaamheid kan daarom tot weigering leiden. Verder kan het natuurlijk zijn dat onze opvang geen match voor jullie hond is.
Agressief gedrag:
In geval van agressief gedrag behouden wij ons het recht voor om de betreffende hond (tijdelijk) te isoleren van andere honden. Eigenaren worden hiervan op de hoogte gesteld.
Herhaaldelijk agressief gedrag kan resulteren in verwijdering uit het pension.
Introductie:
Bij Riemen Los werken we met maar één groep. (Nieuwe) honden worden één voor één geïntroduceerd op basis van hun temperament en sociale vaardigheden. Er wordt altijd toezicht gehouden op het sociale gedrag wanneer de groep samen is.
Feedback op updates:
Hoewel wij veel verschillende honden in ons pension hebben, heeft elke hond zijn eigen 'taal'. Eigenaren worden verzocht ons te wijzen op waarschuwingssignalen van stress of ongemak bij hun hond wanneer zij deze constateren op onze dagelijkse (video)updates. Het pension zal proactief reageren op signalen van onwelzijn of ongemak bij honden.
Informatie over gedrag:
Eigenaren worden aangemoedigd om relevante informatie over het gedrag van hun hond te delen, zoals angst voor onweer of specifieke triggers.
Gezondheidszorg:
Noodgevallen en medische zorg:
In het geval van een noodgeval zal het aanwezige personeel van Riemen Los onmiddellijk contact opnemen met de eigenaar. Wanneer deze niet te bereiken is, wordt contact opgenomen met de opgegeven noodgevallen-contactpersoon. Indien deze persoon niet bereikbaar is, behouden wij ons het recht voor om onmiddellijk noodzakelijke medische zorg te zoeken bij de dichtstbijzijnde dierenarts. Alle kosten met betrekking tot noodzakelijke medische zorg zijn de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de hond en zullen dan ook doorberekend worden.
Veterinaire toestemming:
Door de hond bij ons, Riemen Los, achter te laten, geeft de eigenaar toestemming voor het zoeken van veterinaire zorg indien nodig. Het pension zal redelijke inspanningen leveren om de eigenaar vooraf op de hoogte te stellen van eventuele gezondheidsproblemen, maar wij behouden ons het recht voor om snel te handelen in het belang van de gezondheid en het welzijn van de hond.
Medicatie:
Indien de hond medicatie nodig heeft, dient de eigenaar gedetailleerde instructies te verstrekken, inclusief de naam van het medicijn, de dosering en eventuele speciale instructies. Het pension zal zich inspannen om de verstrekte instructies nauwkeurig op te volgen, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor onvoorziene reacties op medicijnen.
Gezondheidsdocumentatie:
Voorafgaand aan het verblijf dient de eigenaar alle relevante gezondheidsdocumentatie, waaronder vaccinatiebewijzen, te verstrekken. Houd er rekening mee dat het ontbreken van vereiste gezondheidsdocumentatie kan leiden tot weigering van de hond bij het pension.
Uitlaat momenten:
Frequentie en duur van buitenzijn:
Honden zullen regelmatig worden uitgelaten gedurende de dag, in lijn met hun behoeften en gezondheid. De exacte frequentie en duur van de wandelingen kunnen variëren op basis van het weer, maar ook op basis van de leeftijd, grootte en gezondheidstoestand van elke individuele hond.
Doorgaans zijn de honden afwisselend 1,5 uur binnen en 30 minuten buiten, wat neerkomt op een buitenverblijf van minimaal 2,5 uur gedurende de dagperiode. In warmere maanden is er soms vrije in en uitloop mogelijk binnen dit schema.
Individuele en Groeps-Uitlaten:
Er wordt naar gestreefd om honden zoveel mogelijk als één groep uit te laten om sociale interactie te bevorderen. Individuele wandelingen zijn alléén beschikbaar voor honden waarvan het personeel denkt dat die speciale aandacht vereisen omtrent hun behoeftes doen. Dit is bijvoorbeeld nodig bij jonge honden die te druk zijn met spelen.
Veiligheid tijdens uitlaten:
Honden bij Riemen Los zijn verplicht om een halsband te dragen. Deze halsband wordt door het personeel gebruikt als handvat, indien de situatie hierom vraagt.
Tijdens het buiten zijn worden sommige honden voorzien van een oranje sleeplijn. Deze lijn zorgt ervoor dat het personeel snel controle kan uitvoeren op deze honden indien nodig. Voorbeelden hiervan zijn; De hond is voor proefdag; De hond wil niet mee naar binnen door speelgedrag; De hond veroorzaakt een lichte spanning in de groep.
Verblijfsruimte:
Accommodatie:
Wij werken niet met kennels! De ruimtes waar de honden verblijven zijn heerlijk huiselijk met het comfort en welzijn van uw hond in gedachten. Overdag lopen de honden zowel binnen als buiten in één groep, in de nacht zijn ze apart maar slapen de honden nog steeds in de ruimtes waar ze overdag rond liepen. Elke hond mag zijn eigen mand/bench mee nemen, want zoals het bedje thuis slaapt...
Persoonlijke items:
Eigenaren worden aangemoedigd om vertrouwde items zoals dekens of kleden mee te brengen, zodat de hond zich meer op zijn gemak voelt tijdens het verblijf. We vragen u echter om knuffels, kauwbotten e.d. thuis te laten. Wij kunnen namelijk niet beloven dat andere honden deze kapot of kwijt maken.
Sociale interactie:
Ons doel is een positieve en veilige sociale omgeving aan alle honden te bieden. Bij ons lopen, spelen en rusten de honden van alle leeftijden en groottes de hele dag als één groep. Hierdoor verminderen wij de spanningen die oplaaien wanneer honden samen komen op het speelveld.
Dagelijkse activiteiten:
Elke hond krijgt dagelijks buiten-tijd in een veilige omgeving. Honden zijn bij ons niets verplicht; honden zoeken zelf hun avontuur uit op ons buitenterrein; snuffelen, spelen met andere honden of juist lekker graven!
Hygiëne:
We zorgen voor een schone en gezonde omgeving. De verblijfsruimten, zowel binnen als buiten, worden regelmatig schoongemaakt (en zover mogelijk ook ontsmet). Indien nodig worden de honden ook geborsteld en verzorgd.
Voeding en water:
Voeding wordt in principe 2x per dag verstrekt, tenzij anders overlegd met de eigenaar. We zorgen ervoor dat er altijd vers water beschikbaar is. Allergieën en intoleranties worden nauwlettend in de gaten gehouden.
Toezicht:
Ons personeel is continue bij de groep en houdt voortdurend toezicht op de honden. We letten op hun welzijn, gedrag en eventuele tekenen van stress. In geval van ongewoon gedrag of gezondheidsproblemen nemen we onmiddellijk contact op met de eigenaar.
Beveiliging:
Onze verblijfsruimten zijn veilig en voorzien van de nodige barrières en beveiligingen. We nemen extra voorzorgsmaatregelen om eventuele ontsnappingspogingen te voorkomen en ervoor te zorgen dat alle honden veilig zijn.
Contactmogelijkheden:
Communicatie bij noodgevallen:
In geval van een noodsituatie zal het pension direct contact opnemen met de baasjes, of indien deze niet bereikbaar is, de opgegeven nood-contactpersoon. Het is van cruciaal belang dat deze contactgegevens actueel en correct zijn. Indien het baasje en de noodcontactpersoon niet bereikbaar zijn, behoudt het pension zich het recht voor om onmiddellijk noodzakelijke medische zorg te zoeken voor de betreffende hond, en alle gemaakte kosten zijn voor rekening van de eigenaar.
Regelmatige updates:
We begrijpen dat eigenaren graag op de hoogte blijven van het welzijn van hun hond tijdens hun verblijf. Het pension zal regelmatig updates verstrekken in de vorm van foto's, berichten of videos, onafhankelijk van de duur van het verblijf. Indien er extra informatie gewenst is naast of over de updates, laat het ons dan weten!
Contactinformatie pension:
Voor niet-dringende zaken zijn we bereikbaar tijdens openingsuren via whatsapp en telefonisch op het volgende telefoonnummer: 06 195 444 00. Voor schriftelijke communicatie, gelieve een e-mail te sturen naar info@riemenlos.nl. We streven ernaar om berichten binnen 48 uur te beantwoorden.
Aansprakelijkheid:
Aansprakelijkheid pension:
Riemen Los neemt alle redelijke voorzorgsmaatregelen om de gezondheid, veiligheid en het welzijn van alle honden te waarborgen. Ondanks onze inspanningen zijn onvoorziene omstandigheden niet volledig uit te sluiten. Riemen Los aanvaardt geen aansprakelijkheid voor ziekten, verwondingen, verlies of overlijden van een hond tijdens het verblijf in het pension, tenzij dit het directe gevolg is van nalatigheid aan onze kant.
Aansprakelijkheid eigenaar:
Eigenaren zijn aansprakelijk voor alle schade of letsel veroorzaakt door hun hond tijdens het verblijf bij Riemen Los. Dit omvat schade aan eigendommen van het pension, andere honden, personeel en derden. Eigenaren zijn verantwoordelijk voor het vergoeden van alle kosten die voortvloeien uit dergelijke schade.
Niet-naleving van regels:
In geval van niet-naleving van de regels zoals uiteengezet in dit huisreglement èn de algemene voorwaarden, behoudt Riemen los zich het recht voor om de betrokken hond uit het pension te verwijderen. Eventuele kosten die voortvloeien uit deze verwijdering zijn de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
Toestemming voor veterinaire zorg:
In geval van ziekte of letsel zal het personeel bij Riemen Los redelijke stappen ondernemen om contact op te nemen met de eigenaar. Als dit niet mogelijk is, of in noodgevallen waarin onmiddellijke veterinaire zorg noodzakelijk is, stemt de eigenaar ermee in dat het personeel van Riemen Los de benodigde veterinaire zorg zal zoeken en dat alle kosten hieraan verbonden voor rekening van de eigenaar zijn.
Kosten en betaling:
Tarieven:
De geldende tarieven voor de hondenopvang zijn te vinden op onze tarieven pagina en/of worden verstrekt bij het maken van een reservering. Tarieven kunnen variëren op basis van de grootte van de hond, de duur van het verblijf en eventuele extra diensten.
Extra Kosten:
Eventuele extra kosten, zoals buiten openingstijden brengen of halen of veterinaire zorg, worden apart op de factuur vermeld. Deze kosten worden vooraf aan de eigenaar medegedeeld.
Betalingstermijn:
Betaling voor de hondenopvang dient te geschieden bij het boeken van de opvang, doch uiterlijk bij inchecken van de hond. Bij boekingen die meer dan 14 dagen in de toekomst plaatsvinden is er de optie van aanbetalen. Het aan te betalen bedrag is minimaal 50% van het totaalbedrag. Extra kosten worden in rekening gebracht bij het uitchecken.
Betaalmethoden:
Wij accepteren contante betalingen, overboeken en iDeal. Bij contante betalingen dit graag via een mail of whatsapp bericht melden, zodat ons systeem u geen betaalverzoeken stuurt.
Annulering en Restitutie:
Annulering van een reservering dient tijdig te gebeuren volgens de annuleringsvoorwaarden. Restitutie van betalingen kan onder bepaalde omstandigheden plaatsvinden; raadpleeg Artikel 9 van onze algemene voorwaarden voor meer informatie.
Onbetaalde Rekeningen:
Honden worden alleen vrijgegeven na volledige betaling van alle verschuldigde bedragen. Bij niet-betaling behoudt het pension zich het recht voor om passende juridische stappen te ondernemen om openstaande bedragen te innen.
Tariefwijzigingen:
Tarieven kunnen worden herzien en gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving. Wij zullen echter trachten eigenaren tijdig op de hoogte te stellen van eventuele tariefwijzigingen. Heeft u al een boeking staan, dan zal dit bedrag niet wijzigen, tenzij u de boeking wijzigt.
Algemene regels:
Respect voor personeel en andere eigenaren:
Eigenaren worden vriendelijk verzocht het personeel en andere eigenaren met respect te behandelen.
Rustige omgeving:
Gelieve een rustige omgeving te handhaven bij het brengen en ophalen van uw hond, zodat andere honden niet verstoord worden.
Gebruik van riemen:
Alle honden moeten aangelijnd worden bij het betreden en verlaten van het terrein. Dit draagt bij aan een veilige omgeving voor alle dieren. De honden kunnen namelijk vanaf de oprit de weg en velden op lopen.
Hygiëne en schoonmaak:
Eigenaren worden verzocht het terrein schoon te houden en de uitwerpselen van hun hond op te ruimen.
Communicatie in geval van ziekte:
Eigenaren dienen het pension onmiddellijk op de hoogte te stellen als hun hond ziek wordt of symptomen van ziekte vertoont.
Naleving van voorschriften:
Eigenaren worden gevraagd om alle geldende voorschriften en richtlijnen van het pension na te leven.
Naleving van gedragsregels:
Honden dienen zich te gedragen volgens acceptabele normen. Agressief gedrag kan leiden tot (tijdelijke) isolatie van de hond. Herhaaldelijk agressief gedrag kan leiden tot verwijdering uit het pension.
Feedback en klachten:
Eigenaren worden aangemoedigd om feedback te geven en eventuele klachten direct aan het personeel door te geven, zodat er snel op gereageerd kan worden.
Naleving van algemene voorwaarden:
Het is verplicht voor eigenaren om de algemene voorwaarden te lezen, te begrijpen en ermee akkoord te gaan voordat zij hun hond in het pension plaatsen. Deze worden bij het maken van een boeking aangeleverd en door de eigenaar digitaal ondertekend.
Recht om regels aan te passen:
Het pension behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden aan te passen indien dit noodzakelijk wordt geacht. Eigenaren worden op de hoogte gebracht van eventuele wijzigingen.
Addres
Heetenerdijk 9
8112 PE Nieuw Heeten